09.10.2017

Kettlebell ako tréningová pomôcka na všetko

Dôvodov, prečo po kettlebelloch siahú aj ženy či makači, ktorých cieľom nie je rozvoj svalstva a sila, je zaraz niekoľko. Čítaj ďalej ktoré.

Poznáte slovo kettlebell? Pre nadšencov silového tréningu, špeciálne jednotky armády, polície, prípadne fanúšikov bojových športov, ide o jedinečnú súčasť tréningu.

Historicky boli kettlebells určené zväčša pre takéto partičky. Pretože s nimi roky trénovali sovietske špeciálne jednotky. Bavíme sa o období okolo 18. storočia. Úplný počiatok tejto vynikajúceho tréningového náčinia siaha až do antického Grécka. V múzeu v gréckej Olympii je doteraz kettlebell o hmotnosti 143 kg! Keď to prirovnáme s dnešným takzvaným štandardom, a teda kettlebelly s hmotnosťou 16, 24, 32 (prípadne 40, 48) kilogramov, črtá sa otázka, čo s tým asi Gréci robili?!


Dnes zažívajú kettlebelly v podstate také malé znovuzrodenie a sú čoraz viac populárnejšie. Už dlho neplatí, že patria iba do rúk kukláčom, vojakom a ďalším silným chlapom. Neraz sa stane, že po príchode do gymu vidíte nežné pohlavie cvičiť takzvané kettlebell swingy. Komu vďačíme za tento prevrat a popularizácii kettlebellov?

V prvom rade ide o majstra kettlebellov a silového tréningu Pavla Tsatsoulina. Tento pán je pôvodom z Ruska. V minulosti cvičil najmä sovietske a neskôr ruské bojové jednotky. Po presťahovaní sa do USA tam nastal zvrat, kedy sa z kettlebellov, vďaka seminárom a osvete, stal doslova hit, ktorý používa napríklad Jeniffer Aniston, Penelope Cruz, Angelina Jolie, ale aj bývalá prvá dáma USA Michell Obama. Dôvodov, prečo po kettlebelloch siahú aj ženy či makači, ktorých cieľom nie je rozvoj svalstva a sila, je zaraz niekoľko. Kettlebelly vám isto pomôžu:

 znížiť podkožný tuk

 zvýšiť alebo udržať vysokú úroveň anaeróbnej kapacity

 zhodiť nadbytočné (zlé) kilogramy (teda tuk)

 v̶y̶z̶e̶r̶a̶ť̶ ̶d̶o̶b̶r̶e̶ ̶n̶a̶ ̶p̶l̶á̶ž̶i̶

 z̶b̶a̶l̶i̶ť̶ ̶s̶u̶s̶e̶d̶u̶


Jednoducho je to „rysovačka“. Takisto pamätajme na to, že kettlebelly sú tu rovnako na:

 rozvoj maximálnej a explozívnej sily

 zvýšenie čistej svalovej hmoty

 zlepšenie ohybnosti a sily kĺbov a šliach

 zlepšenie výskoku


Ak vám tieto úžasné benefity nestačia na to, aby ste rozmýšľali nad zaradením tohto divného objektu v rohu vášho fitka, s ktorým necvičí nikto iný, len „mariňáci“, do vášho tréningového programu, skončite s čítaním nášho článku  Ak v žiadnom z rohov vášho gymu kettlebelly nenájdete, zmeňte gym alebo si dokonca kettlebell kúpte za pár šupiek v Lidl. Ak vás tento článok trochu namotivoval na túto vynikajúcu pomôcku a chcete popracovať na náraste sily, znížení tuku a byť vo forme ako Michell Obama, čítajte náš magazín ďalej. Pripravujeme pre vás konkrétne tréningové metódy a postupy cvičenia s kettlebellmi.

Gabo

Nenašli sa žiadne komentáre.

Zanechať komentár