03.12.2017

Wim Hof metóda

Wim Hof je holandský chlapík, ktorý drzí 26 svetových rekordov, pričom toto číslo stále rastie. Všetky rekordy sú spojené s kontrolou telesnej teploty a nervovej sústavy, pri vystavení tela extrémnym podmienkam.

Dnes nadviažeme na poslednú tému termogenézy chladom a jej pozitívnym účinkom. Veď kto by nechcel ťažiť z benefitov ako zníženie nadbytočného podkožného tuku, zlepšenie sexuálnej aktivity a hormónov, zníženie hladiny cukru v krvi a potlačenie hladu, zlepšenie spánku a podobne.

No pôjdeme na to trocha ináč, a to zakomponovaním dýchacej techniky, ktorá je úzko spätá s termogenézou chladom, respektíve kúpanie v ľadovej vode. Táto dýchacia technika sa nazýva Wim Hof metóda.

Wim Hof je holandský chlapík, ktorý drzí 26 svetových rekordov, pričom toto číslo stále rastie. Všetky rekordy sú spojené s kontrolou telesnej teploty a nervovej sústavy, pri vystavení tela extrémnym podmienkam. Ide napríklad o výstup na Kilimandžáro iba v trenkách, a to v rekordnom čase. Maratón iba v trenkách na severnom póle, plávanie pod ľadom, najdlhší ponor v ľadovej vode, v ľade. Pokračovať snáď netreba, je to jednoducho makač.

Všetky vyššie spomenuté výkony dosiahol dokonalou kontrolou imunitného systému a reguláciou hormónov a telesnej teploty. Na tejto metóde pracoval roky. Momentálne sa táto dýchacia metóda nazýva Wim Hof metóda. Ak si myslíte, že ide o šarlatánstvo, vedecké štúdie vás rýchlo vyvedú z omylu. Wim Hof je v poslednom desaťročí veľmi aktívny a spolupracuje s vedcami, prestížnymi univerzitami na tom, aby šíril povedomie o svojej metóde. Niektoré prestížne univerzity, ako napríklad Standford v USA, už dokonca publikovali nové učebnice s najnovšími poznatkami o jeho výsledkoch a výkonoch. Čoskoro snáď budú dostupné aj u nás.

Wim Hof metóda je zameraná na dýchanie. Ide v podstate o kontrolované dýchanie, pri ktorom je najpodstatnejšie zadržanie dychu medzi jednotlivými sériami tohto cvičenia, respektíve dýchania. Pomocou Wim Hof metódy sa naučíte zadržať dych na oveľa dlhší časový úsek, ako ste si doteraz mysleli. Pre mnohých nováčikov ide o malý zázrak. Počas zadržania dychu sa naučíte byť v kontakte so svojim telom, srdcom, autonómnym nervovým systémom a imunitným systémom.

Kontrolované dýchanie naučí vaše podlôžko (Hypothalamus) získať kontrolu nad regulovaním telesnej teploty a rezistencie k chladu pomocou ovládanie, alebo regulovania nervovej sústavy. Takýmto spôsobom dokážete vydržať v chladnej vode podstatne dlhšie ako netrénovaný jedinec.

Ak ste dlhý čas v chladnej vode, prirodzená reakcia tela po pár minútach je uzavrieť prúdenie krvi do horných a dolných končatín, sústredenie prúdenia krvi do telesného jadra na ochranu dôležitých orgánov tela. Pomocou Wim Hof dýchacej metódy ste však schopný kontrolovať prúd krvi aj do končatín a vydržať v chladnej vode oveľa dlhšie. Samotný Wim Hof je dokonca schopný naštartovať svoj metabolizmus a pracovať na 300%, generovať extra teplo.

V ďalšom článku si predstavíme metódu konkrétne, ako ju vykonávať a ako ju nevykonávať, aké riziká obnáša a podobne. Ide o veľmi vzrušujúcu tému, máte sa na čo tešiť.

Ak sa vám článok páčil a bol užitočný, prosím, zdieľajte a odporučte ho svojim kamarátom a známym.

Gabo


Pozri tiež

Nenašli sa žiadne komentáre.

Zanechať komentár